عنوان خبر :  نشست مشترک رئیس سازمان ملی و مردمی بکوجا با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان


نشست مشترک دکتر لطفی‌زاده، رییس سازمان ملی و مردمی بکوجا به همراه مهندس فاروقی، نماینده بکوجا در استان گلستان با دکتر نجفی‌نژاد، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جمعی از معاونین دانشگاه، امروز، سه‌شنبه، بیست و پنجم آبان ماه در سالن اندیشه برگزار شد.

در این نشست دکتر نجفی‌نژاد یکی از چالش‌های جامعه را عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مشارک مردم در موضوعات و مسائلی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد دانست و گفت: امروزه ضرورت و نقش مشارکت مردمی در انجام برنامه‌های مختلف در اکثر کشورهای دنیا شناخته شده است و تجربه نشان داده  که بسیاری از مسائل به یاری و مشارکت مردم قابل حل است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان راه رسیدن به موفقیت در یک پروژه را دارا بودن دانش شناخت فرهنگی و اجتماعی و بررسی تصمیمات با رعایت و لحاظ نمودن جوانب علمی دانست و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد را می‌توان مهم‌ترین نهادهای جامعه مدنی دانست که نقش نهاد واسط را بین حاکمیت و مردم ایفا می‌کنند که در صورت تحقق ظرفیت‌ها، می‌توانند بازوی دولت در راستای حرکت به سمت توسعه یافتگی باشند.

در این نشست، رییس سازمان ملی و مردمی بکوجا با اشاره به اهمیت کارآفرینی اجتماعی به عنوان فرایند خلق ارزش جدید مادی یا معنوی گفت: مشارکت‌های مردمی به معنای همکاری داوطلبانه شهروندان در برنامه ریزی جوامع می باشد و موجبات توسعه شهری را در تمامی ابعاد فراهم می آورد.

دکتر لطفی‌زاده افزود: آنچه امروزه باعث موفقیت کارآفرینی اجتماعی می‌شود بکارگیری توانمندی‌های فردی یا گروهی ذی‌نفعان، برای دستیابی به یک هدف گروهی و وجود نیازهای مشترک است.

شایان ذکر است: در پایان این نشست، رییس سازمان ملی و مردمی بکوجا از فرآیند کاری مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی، پارک کسب و کار دانشجویی، سیستم تصفیه‌خانه هوازی فاضلاب خوابگاه‌های دانشجویی، فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان، مجتمع نوآوری و کارگاه تولید ماسک بازدید کرد.

گفتنی است:  سازمان ملی و مردمی بکوجا، با هدف معرفی مشاغل مولد و تاثیرگذار در اقتصاد کشور و در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت ایجاد و شکل گرفته است.

 تاریخ ارسال خبر :   25 آبان 1400 - 20:35    |     تعداد بازدید :   1084
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15690
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  12 + 2 :