عنوان خبر :  مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در دانشگاه برگزار شد


مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت سالگرد قیام خونین 15 خرداد سال 1342، با حضور ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان، جمعی از اعضای کارکنان و دانشجویان، روز سیزدهم خرداد ماه، در محل مسجد‌النبی(ص) پردیس دانشگاه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ابتدای این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد گفت: اگر شکل‌گیری و تدوام انقلاب‌‌ها و به خصوص انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم، نقش امام خمینی(ره) در مبانی و نظریه پردازی انقلاب، رهبری انقلاب و معماری و نظام سازی انقلاب در بین دیگر رهبران انقلاب‌ها بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به نقش کامل و بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) در شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: از ویژگی‌های رهبر حکومت اسلامی تقوای فردی و تقوای اجتماعی و اجرای قوانین الهی و اجتماعی و اجرای عدالت و امانت داری و فقاهت دینی می‌باشد که امام راحل تمام این ویژگی ها را در بر داشت. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه همچنین با اشاره به ویژگی‌های تاریخی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام(ره) گفت: حرکت امام در امتداد حرکت قیام انبیاء بوده است که در این راستا بسیاری از نظریه پردازان، تاریخ نگاران و روزنامه نگاران دنیا بر آن تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری تاثیرگذاری رهبری حضرت امام خمینی(ره) بر جوانان را بسیار زیاد دانست و گفت: جوانانی که در اوایل انقلاب پای سخن ایشان تربیت شدند هم‌اکنون جزو شهیدان والا مقام این نظام هستند و وظیفه ما در دانشگاه این است که ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) را به دانشجویان معرفی نماییم.

وی با اشاره به شناخت حضرت امام از مقام معظم رهبری و بیان جمله‌ای از ایشان که حضرت آیت‌آ... خامنه‌ای را چون خورشید روشنی دهنده معرفی کرده‌اند، افزود: پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره)، رهبری جمهوری اسلامی ایران به مقام معظم رهبری سپرده شده که بی شک تمامی ویژگی‌های رهبری حکومت اسلامی را دارند و ادامه دهنده راه امام راحل می‌باشند.

گفتنی است: قرائت قرآن، مداحی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و ادای احترام و غباررودی مزار شهید گمنام دانشگاه از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به همت ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 تاریخ ارسال خبر :   13 خرداد 1402 - 16:04    |     تعداد بازدید :   271
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   16840
 کلید واژه ها :   مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در دانشگاه برگزار شد
نظر شما

حاصل عبارت  24 + 7 :